Monday, December 6, 2010

Audit kemudahan OKU di Shah Alam




30hb.Disember, 2010. Saya amat gembira pada hari ini kerana melalui usaha Jawatankuasa Mampan LA21 MBSA , buat pertama kalinya suatu audit untuk menilai kemudahan untuk Orang Kelainan Upaya telah diadakan. Audit ini telah diadakan dengan kerjasama Damai Disabled Association . En.Murugeswaran merupakan seorang aktivis hak saksama OKU dari pertubuhan ini telah mengetuai delegasi ini .
Tiga lokasi telah diaudit iaitu , Wisma MBSA, Perhentian bas Seksyen 9 Shah Alam dan Taman Tasik Shah Alam , Laman Budaya.
Laporan audit ini akan dikemukakan kepada majlis agar beberapa kerja penambahbaikan kemudahan OKU dapat dilaksanakan .

1 comment:

  1. saya sallehah dari UiTM shah Alam, saya begitu tertarik dengan 'audit utk golongan OKU, saya telah bercadang utk membuat tajuk tesis utk semester akhir ini dengan melibatkan golongan OKU iaitu mengkaji keberkesanan penggunaan laluan pejalan kaki kepada golongan tersebut. Besarlah hati sy sekiranya, pihak terlibat dapat memberi kebenaran uyk sy melihat serta memperolehi laporan audit tersebut sebagai satu rujukan untuk menguatkan lagi tesis yang saya akan lakukan nanti....sekian, terima kasih...

    ReplyDelete